♻️ Handelsbetingelser
Forberedelse og Handelsbetingelser:
Nedenfor kan du læse om vores generelle praktiske informationer, forberedelser og handelsbetingelser for vores ydelser, som du accepterer, når du handler med Den Grønne Algerenser. Hvis du har spørgsmål hertil, er du altid velkommen til at tage kontakt på mail: info@dengroennealgerenser.dk eller tlf.: 52394344.
1. Forberedelser inden arbejdet sættes i gang
Følgende, skal du som kunden have forberedt og klargjort, inden vi kommer ud til dig for at udføre arbejdet. Skulle noget af følgende ikke være muligt, eller har du brug for hjælp hertil, er vi gerne behjælpelig. Vi skal bare informeres skriftligt herom ved bestilling af arbejdet, så vi har muligheden for at forberede os, så vi kan hjælpe og løse opgaven, så godt som overhovedet muligt.
- Arbejdsområdet skal være ryddet for møbler, potter, planter osv. så arbejdet kan påbegyndes ved ankomst.
- Vi har brug for parkering maksimum 20 meter fra arbejdsarealet og vandforsyning.
- Vi skal have adgang til en velfungerende vandhane, der er tilgængelig og åben, på dagen. (Udgifter til vand i forbindelse med arbejdet, står kunden selv for)
- For det bedste resultat ved en rensning af fliser eller terrasse, skal store mængder ukrudt og jord fjernes inden, samt græskanter skåret til hvis muligt, så vi kan komme helt ud til kanten.
- For den mest miljørigtige algebehandling af tage, skal tagrenderne helst være så renlige som mulige inden.
- Sørg for der er let adgang væk for det overskydende arbejdsvand fra flise, træ og facade rens ved arbejdsområdet, via en velfungerende kloak, eller et dræn.
- Vi skal have adgang til arbejdsområdet, evt. porte og låger skal være låst op. Trailere, campingvogne osv. der står på arbejdsområdet, skal være fjernet, inden vi kommer.
- Evt. planter, træer, blomster, hække, fiskedam, potter, havemøbler osv. man ikke ønsker skal blive ramt af vand, snavs eller algemiddel ved rens og behandlinger, bedes flyttes minimum 8 meter væk fra arbejdsområdet eller dækkes til, så det ikke rammes.
2. Opmåling
Ved ankomst til arbejdet, foretages en grundig opmåling og gennemgang af arbejdet, inden det påbegyndes, hvis vi ikke har været ude hos dig, og foretage det inden. Skulle det være en større opgave end du selv har antaget, vil vi informere dig herom, og komme med et revideret tilbud herpå, som skal bekræftes af dig mundtligt. Derfor skal vi kunne komme i kontakt med dig på dagen via mail eller telefon, hvis du ikke er hjemme på dagen, hvor arbejdes udføres.
Hvis opmålingen passer med det estimerede arbejde eller mindre, vil du ikke blive informeret herom, men arbejdet bliver sat i gang med det samme, som aftalt. Fakturaen på arbejdet vil dog blive rettet til ved mindre arbejde, dog max ned til evt. minimums- eller tilbudspris, der kan være aftalt.
3. Dette skal du være opmærksom på ved rensningsbehandlinger
3.1 Fliserens
Den Grønne Algerenser fjerner mos, alger, skidt og snavs. Hvis du har græs mellem fugerne og sort lav på overfladen, garanterer vi ikke, at vi kan fjerne det hele. Men vi kommer langt, og får fjernet meget gennem vores rensning og vores algebehandling. Ligeledes oplever vi ofte, at sort lav nedbrydes mere med tiden, og herefter forsvinder efter 6-12 måneder efter vores behandling.
Gennem tiden vil fliserne helt naturligt blive mere porøse. Vores rensning bør ikke ødelægge en flise i god stand. Hvis fliserne er porøse, kommer det lettere til syne efter rensning, da den ikke er tilsmudset af alger mm. og dermed kan flisernes egentlige tilstand ses.
3.2 Facaderens
Vi vasker facaderne så skånsomt, som muligt. Hvis facaden har lækage, frostsprængninger eller facaden har luft under pudset eller imellem samlingerne risikerer man, at det falder af eller løsner sig gennem rensningen. Det er ikke noget Den Grønne Algerenser er ansvarlig for, eller er ansvarlig for at udbedre efter rensningen.
3.3 Trærens
Da træ er et levende materiale, som arter sig forskelligt alt efter træsort samt vejrforhold, kender vi ikke det færdige resultat. Dette gælder både i forhold til udseende, og hvordan træet arter sig efter behandlingen. Vi kan derfor ikke garantere, at træet får den oprindelige farve tilbage.
Det kan ske at træet rejser sig efter behandling. Det vil dog være minimalt ved hårdt træ. Hvis der er tale om relativt blødt træ, har det nemmere ved at rejse sig. Derudover kan det rejse sig, hvis træets tilstand er mørnet. Ligeledes kan træplankernes alder medvirke.
Hvis der er råd og huller i træet, kan maskinen/rensningen forårsage større skader i dette område.
Vi anbefaler, at man efter en rens får sit behandlede træ imprægneret eller olieret, men man kan dog ikke gøre begge dele, da det er to forskellige materialer, der ikke arbejder sammen. Efterbehandlingen bør finde sted senest 14 dage efter, og det er vigtigt, at træet er tørt, inden den påbegyndes. En oliering kan sagtens gøres af kunden selv.
3.4 Vedligeholdelsesaftale hertil
Den Grønne Algerenser tilbyder en vedligeholdelsesaftale, hvor vi løbende årligt inspicerer og behandler de rensede overflader, så man kan holde væksten af nye alger og mos nede fremadrettet.
4. Ansvar
Ved at handle med Den Grønne Algerenser erklærer kunden sig indforstået med handelsbetingelserne og vilkår, der gælder for handel hos Den Grønne Algerenser.
Evt. Købers bemærkninger i bestillinger anses ikke som fravigelse af vores salgs- og leveringsbetingelser medmindre Den Grønne Algerenser skriftligt har accepteret disse.
5. Betaling
5.1 Betaling hos Den Grønne Algerenser kan enten foregå kontant på dagen hvor arbejdet udføres. Eller ved bankoverførsel netto 8 dage, hvortil infoen vil fremgå af fakturaen, som vi sender via post eller mail efter arbejdet er afsluttet, hvis ikke andet er aftalt.
5.2 Betaler køber ikke købesummen i rette tid, kan Den Grønne Algerenser fra forfaldsdagen beregne sig morarente med 2% per påbegyndt måned, samt et rykkergebyr på 100,- kr. pr. rykker.
5.3 Køber er uberettiget til at tilbageholde hele eller dele af købesummen, ved eventuelle og sådan tilbageholdelse vil være, at betragte som væsentlig misligholdelse af aftalen.
6. Ejendomsforbehold
Den Grønne Algerenser har ejendomsretten til enhver leverance, indtil betaling er sket.
7. Service
7.1 Rensning af tagrender
Ved rensning af tagrender forstås det, at tagrenderne er frigjorte fra blade og snavs, der forhindrer vandet i at løbe ned i nedløbsrøret.
Ved tagrenderensning og andre rensninger gælder det, at der skal være ryddet på jorden således, at der ikke står noget i vejen for vores lifte eller stiger. Hvis dette ikke er tilfældet, forholder vi os retten til at flytte disse, således at det planlagte arbejde kan udføres, hvis muligt. Tingene bliver sat på plads igen efter udført arbejde.
7.2 Service udover det aftalte
Hvis kunden ønsker, at vores ansatte skal yde en service ud over det aftalte, skal dette godkendes af en ansvarshavende ved Den Grønne Algerenser.
8. Aflysning
Aflysninger fra kundens side skal ske minimum to dage før det aftalt stykke arbejde. Henvendelser efter klokken 17.00 betragtes som modtaget dagen efter, da kontoret lukker kl.17.00. I tilfælde af akutte aflysninger f.eks. I forbindelse med sygdom, skal dette meddeles dagen før inden kl.16.00. Ellers skal kunden betale for det aftalte arbejde.
9. Erstatning / Følgeskader / Indirekte tab / Ansvarsfraskrivelse
9.1 Den Grønne Algerenser er ikke ansvarlig over for køber for nogen form for følgeskader eller indirekte tab, som måtte udspringe af eller i relation til en aftale, som reguleres af disse salgs- og leveringsbetingelser.
9.2 Den Grønne Algerenser er ikke ansvarlig for følgeskader efter en algebehandling eller rens, det er udelukkende købers egen vurdering om taget/fliserne/facaden/træet osv. tåler en algebehandling/rens.
9.3 Den Grønne Algerenser kan derfor ikke stilles til ansvar for skader herimod og herover, som utætheder, vandskader, indtrængende vand, overflade skader, udskridning af fliser, større/tomme fuger efter rens og/eller fjernelse af grøn vækst, farveforskel og kalkoptræk, tilstoppet dræn eller kloak, flisernes tilstand efter rensning, utæt vandhane efter rensning/behandling, skader eller snavs på møbler, potter, planter, bassiner med fisk og planter, osv. der ikke er flyttet eller afdækket ved behandlingen eller lignende.
Den Grønne Algerenser gør selvfølgelig altid sit bedste, for at undgå alt dette så godt som vi kan fra vores side hele vejen igennem, samt vi også altid skyller af og rydder pænt op efter os selv.
Det er derfor vigtigt, at kunden selv sikrer alt dette og der ikke er utætheder under døre, ved vinduer, kældre, skure, facader eller tage. Derudover skal ting der ikke kan tåle vand, flyttes væk fra området, hvor der arbejdes. Skulle man have tilknyttet en regnvandsopsamler til sine afløb, er det også vigtigt, at kunden frakobler og blokerer denne, inden behandlingen påbegyndes.
Er kunden opmærksom på evt. specielle behov eller udfordringer omkring arbejdet, skal den Grønne Algerenser informeres herom ved arbejdets bestilling, så evt. udfordringer eller skader kan forsøges undgås inden.
9.4 De anvendte algebekæmpelsesmidler må ikke udledes til åer og vandløb, idet dette kan skade vandmiljøet. Det er derfor vigtigt, at de senest ved bestillingen af vores ydelser har undersøgt, at dette ikke er muligt fra din grund og arbejdsområde.
De bekræfter ved deres ordre bestilling hos Den Grønne Algerenser, at deres ejendom ikke udleder spildevand direkte til vandmiljøet, men alene til kloak, der er tilkoblet rensningsanlæg.
Såfremt der sker udledning til vandmiljøet uanset, erkender de at ville holde Den Grønne Algerenser erstatningsfri for ethvert krav der måtte opstå. Ligeledes erkender de at ville afholde alle omkostninger ved evt. bøde til Den Grønne Algerenser.
De kan få oplysninger om afledning af spildevand ved Deres kommune, eller De kan tjekke Deres BBR på www.ois.dk.
Er du usikker på, hvor dit regnvand løber hen, skal Den Grønne Algerenser skriftlig informeres herom ved ordre bestillingen, så vi kan forsøge at være behjælpelig hermed, da vores hjertesag er at passe på miljøet og grundvandet.
10. Garanti
10.1 Den Grønne Algerenser sætter en ære og stolthed i vores arbejde, og derfor giver vi naturligvis garanti på vores ydelser. Hvis en af vores ydelser ikke har den virkning, som man må forvente, vil vi selvfølgelig gøre arbejdet om uden beregning.
10.2 Den Grønne Algerenser tilbyder en fordelagtig vedligeholdelsesaftale på alle vores produkter, hvis du ønsker det, så du let kan holde det flotte resultat ved lige. Den giver blandt andet muligheden for at bibeholde effekten af imprægneringen og det flotte resultat fra rens og algebehandlinger i mange år, uden at du skal gøre noget selv.
Vores vedligeholdelsesaftale virker bedst og i længst tid, hvis man opretholder den fra første gang efter en rens. Grunden er, at hvis man først flere år efter begynder vedligeholdelsen, kan det være svært at holde det gode resultat af rensen vedlige. Dette blandt andet pga. det våde og fugtige vejr i Danmark, som vi jo desværre ikke er herre over.
11. Klager & Reklamationer
11.1 Hvis kunden på nogen måde ikke skulle være tilfreds med den udførte service eller vores arbejde, vil vi sætte pris på, at dette meddeles direkte til Den Grønne Algerenser, så vi hurtigst muligt kan tage hånd om situationen, og vi sammen kan sørge for et tilfredsstillende resultat. Vores største ønske er, at alle vores kunder og naturen er tilfreds med det vi laver, derfor vil dette betyde meget for os.
11.2 Krav vedrørende mangler, forsinkelse, produktansvar eller andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til Den Grønne Algerenser, uden ugrundet ophold. Der kan først reklameres over en algebehandling tidligst 9 mdr. fra udførelsesdatoen, da det først er her en algebehandling har vist sit fulde resultat med vind og vejr. Det er et krav, at kunden har før og efter billeder. Før billeder må senest være taget 3 dage efter algebehandlingen er udført. Ved manglende før og efter billeder kan enhver reklamation blive afvist.
11.3 Fejl ved et produkt som følge af naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, mangelfuld vedligeholdelse, hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke køber bærer ansvaret eller risikoen, udgør ikke en mangel.
12. Levering, Kvittering & Ordrebekræftelse
12.1 Leveringstider er angivet omtrentligt og er ikke bindende, medmindre andet er udtrykkeligt angivet.
12.2 Den Grønne Algerenser er endvidere berettiget til at udskyde den omtrentlige leveringstid, hvis overskridelse heraf nødvendiggøres af forhold, som Den Grønne Algerenser ikke er herre over, jf. i øvrigt punkt Force majeure.
12.3 Leveringsstedet er det sted, der er angivet i kvitteringen/ordrebekræftelsen.
12.4 Hvis Den Grønne Algerenser er ude ved køber og det viser sig, at alger eller det forelagte fra kunden ikke er hovedproblemet, forbeholder Den Grønne Algerenser sig ret til at ændre i ordren, så køber får et nyt tilbud på et andet produkt/løsning, som f.eks. tagrens / facaderens / fliserens / trærens osv., og / eller evt. med et andet middel der kan løse købers problem.
Ønsker køber ikke at acceptere den nye løsning og tilbud der følger fra rådgivningen, forbeholder den Grønne Algerenser sig retten til at annullere det første tilbud og det lovede arbejde hertil.
12.5 Aftale mellem Den Grønne Algerenser og Køber anses først for indgået, når Den Grønne Algerenser har fremsendt ordrebekræftelse. Eller personalet fra Den Grønne Algerenser har bekræftet din bestilling over tlf. Oplyser men forkert eller ingen e-mail ved bestilling, får man ingen ordrebekræftelse, men man er stadig bundet og underlagt disse handelsbetingelser. Dette gælder ligeledes, hvis ordrebekræftelse ender i købers spamfilter.
Får man ingen ordrebekræftelse tilsendt, men ønsker en, skal man selv rette henvendelse til Den Grønne Algerenser, så vil vi selvfølgelig sende en hurtigst muligt.
Købers eventuelle indsigelser mod ordrebekræftelsens indhold skal foreligge skriftligt, og være Den Grønne Algerenser i hænde samme dag, som kvitteringen er sendt til køber.
12.6 Annullering eller ændring af en ordre kan herefter kun ske med Den Grønne Algerensers skriftlige godkendelse.
13. Delvis ugyldighed
Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse salgs- og leveringsbetingelser kendes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed påvirkes eller forringes deraf.
14. Force majeure
Den Grønne Algerenser er berettiget til, at annullere ordrer eller udskyde aftalte leveringer af produkter, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Den Grønne Algerenser´s rimelige kontrolmuligheder, som følge af aftaler, som følge af krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, herunder men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af denne aftale.
15. Persondate / Nyhedsbrev / Nyheds sms
15.1 Ved bestilling hos Den Grønne Algerenser gemmer vi følgende persondato om dig, fulde navn, adresse, e-mail, telefon samt mobil nr. Disse data gemmes i en database hos en af de største udbyder på markedet. Den Grønne Algerenser forbeholder sig ret til at videregive & videresælge disse oplysninger.
15.2 Den Grønne Algerenser benytter sammen med andre firmaer en software, hvor vi kan dele persondato om kunder i et lukket system, denne videregivelse kan ske, hvis man ikke betaler rettidigt, reklamerer over en vare, eller på anden måde har en konflikt med Den Grønne Algerenser.
15.3 For at give alle kunder den bedste service sender vi op til 12 gange årligt sms til alle vores kunder som opfølgning på vores arbejde, ligeledes sender vi nyhedsbreve ud, vores nyhedsbrev kan til en hver tid afmeldes, hvis ønsket.
16. Tvister
Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen eller rækkevidden af disse Handelsbetingelser, afgøres efter dansk ret. Enhver tvist som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes for retten ved Den Grønne Algerenser Danmark værneting.
17. Billeder og dokumentation
Ved arbejdes påbegyndelse, under arbejdet og efter endt udførelse kan der blive taget før og efter billeder af de steder, på eller omkring ejendommen, hvor opgaverne udføres. Billederne kan blive brugt til at dokumentere, at vi har været hos jer og udført opgaven. Samtidig kan nogle billeder blive brugt på vores hjemmeside og i andet markedsføringsmateriale. Billederne vil ikke blive vist sammen med navne, adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige oplysninger, hvis dette ikke er godkendt af kunden selv. Vi tager kun billeder af de steder på huset eller ejendommen, hvor arbejdet udføres. Hvis du ikke ønsker, at billeder af dit hus skal optræde i vores markedsføring eller på hjemmesiden, bedes du orientere os herom på skrift ved din bestilling.
Som kunde giver du samtykke til, at vi registrerer, opbevarer og benytter de oplyste informationer som e-mail, mobil nr. Navn, adresse til digital kommunikation.